Asıl adı "Reklamcılığın küçük mavi kitabı" olan kitap, FOX sponsorluğunda olsa gerek, portakal rengine bürünmüş. Steve Lance ve Jeff Woll tarafından yazılan kitabı ben çok sevdim; işi bilenler ise "Reklamcılığı böyle güzel özetleyen başka kitap okumadım" diyorlar.
Reklamcılığın Turuncu Kitabı: Fark Yaratan 52 Büyük Fikir
Steve Lance ve Jeff Woll
MediaCat Kitapları
Orijinal basım yılı: 2006
Türkçe ilk baskı: Mayıs 2007
333 sayfa
İlgili linkler:
Resmi sitesi
KitapYurdu.com
Amazon.com
Sizin için içindekileri de yazdım. Buyrun:
GİRİŞ
Bakış Açıları 1
Pazarlamacılar ve reklam yaratıcıları aynı dili konuşmazlar - 21
Bakış Açıları 2
Kalıplara göre düşünün - 27
Bakış Açıları 3
Ölçemediğiniz şeyi idare edemezsiniz - 31
BİRİNCİ KISIM : Müşterinizi tanıyın, markanızı tanıyın
Müşterilerinizi tanıyın - 39
80/20 kuralına göre yaşayın ve ölün - 49
Müşterilerinizin okuduklarını okuyun, onun izlediklerini izleyin - 53
Marka imajınızı tanıyın - 57 Reklampr sitesinden alınmıştır.
Ürününüz veya hizmetinizin faydaları konusunda uzman olun - 65
Markanın tarihçesini biliyor musunuz? - 71
Rakiplerin tarihçesini herkes biliyor mu? -77
İKİNCİ KISIM : Amacınız nedir?
Markanızı nereye götürmek istediğinizi bilin - 85
Markanızı hedefe nasıl götüreceğinizi açıkça gösteren bir yol haritası oluşturun - 93
Kalite, kalitesizlik işaretlerinin yokluğudur - 97
ÜÇÜNCÜ KISIM : Nereye gitmek istiyorsunuz?
Kantitatif araştırma yapın - 105 http://reklampr.blogspot.com/
Asla silahı köpeğe vermeyin - 111
Fokus gruplarını kreatif direktörünüz haline getirmeyin - 113
DÖRDÜNCÜ KISIM : Harika bir reklam stratejisi gizli bir cevherdir
"Benim şirketim harika! Benim ürünlerim mükemmel!" Sizin dışınızda, kimin umrunda? - 121
Faydayı, avantajı ve özelliği satın -bu sırayı bozmadan -125
Markanızı rakiplerden ayırın - 129
Tüm reklamlarınızın uyum içinde olduğundan emin olun - 133
BEŞİNCİ KISIM : Kreatif direktör-yaratıcı süreç
Yol gösterin ve idare edin, tasarım yapmayın ve yazı yazmayın - 141
"Lüzumsuz kimseleri" onay sürecinizden uzaklaştırın - 149
Koridorlarda dolaşın - 155
Bilgiyi paylaşın - 159
Araştırma departmanıyla ortak olun -onlar sizi her seferinde tüketiciye götürecektir - 163
Bir medya planlamacısıyla arkadaş olun - 171
Tüketici konusunda uzmanlaşın - 173
Aylık öğle yemeği öğrenme seansları - 177
Birlikte video filmleri izleyin ve sinemaya gidin - 181
Daha az vaatte bulunun, daha fazlasını yerine getirin - 183
Tedarikçilerinizin neden bahsettiğini bilin - 187
Yeni numaralar öğrenin - 191
ALTINCI KISIM : Televizyon reklamları
Kahretsin, saçlarım tutuştu! - 201
Faydayı unutmayın - 205 http://reklampr.blogspot.com/
Anlatın, satın ve bir kez daha anlatın - 213
Onlara kimin söylediğini söyleyin - 217
İzleyici kitlesi ne kadar genç olursa, o kadar fazla geçiş kullanabilirsiniz - 219
Hakkında konuşulan veya günlük sohbetlere konu olan reklamlar yaratın - 221
YEDİNCİ KISIM : Basılı reklamlar
Marka adınızı gizlemeyin - 229
Müşterilerinizle onların anladığı dilden konuşun - 233
Başlık yazısına faydayı dahil edin - 237
Beyaz alan değerlidir - 241
Uzun reklam metni de satar - 243
"İndirimli satış!" çığlıklarını ne zaman ve nasıl atacağınızı bilin - 249
SEKİZİNCİ KISIM : İnternet
Satış sayfanıza erişimi mümkün olduğu kadar kolay yapın - 257
Web günlükleri (blog'lar) -halen öğrenilecek çok şey var - 261
DOKUZUNCU KISIM : Radyo, açık hava ve doğrudan satış reklamları
Radyo: Bir masal anlatın - 269
Açık hava reklamları: Yalın, büyük ve akılda kalıcı olmalı - 273
Doğrudan satış reklamları: Adres listenizi iyi ayarlayın - 281
Farklı teklifleri temel kıyaslama kriterine karşı test edin -her seferinde bir değişkeni ele alarak - 285
ONUNCU KISIM : Sette
Senaryonun çekimi tamamlanana kadar asla setten ayrılmayın - 293
Bırakın da işe aldığınız insanlar işlerini yapsınlar - 299
Sihir olasılığını hesaba katın - 305
Yetenekli dış sesler için açık bir mikrofon bulundurun - 313
Çözülmesi gereken sorunları kurgu odasına bırakmayın - 319
ON BİRİNCİ KISIM : Bonus
Eğlenmeye bakın - 327
Teşekkür - 329
Yazarlar Hakkında - 333