ReklamPR'ı Twitter'da takip etmek için:

Sizi dolandırmak isteyen yalancı hainler

Marketinizde satılan bazı kıyafetlerin değişimi yapılamıyor öyle değil mi? Olabilir. Sebep ne? Hijyen. Çok güzel, mantıklı. Peki bedenin olup olmadığını nasıl anlayacak müşteri? Kabinde deneyerek. İyi de, AVM'de gezen terli müşteriler kabinde deneyip beğenmediği kıyafetleri paketine geri koyunca hijyen problemi olmuyor mu? Hmm?

Mağazanızda müşterilerin fotoğraf çekmesi yasak mı? Neden? Cidden, sadece almak istediği ürünün özellik listesini ya da fiyat etiketini fotoğraflayan bir kişi neden uyarılır? Ya da ürünün beğenmiş, ancak fotoğrafını çekip eşinin de görüşünü almak isteyen bir müşteri olamaz mı? Fotoğraf çekmedim, inat ettim ürünün resmini çizdim, o da yasak mı?

Ya şu "paketi açılmamak kaydıyla" saçmalığına ne demeli? Pek çok üründe, özellikle de elektronik olanlarda paketi açmadan ürünün çalışıp çalışmadığı, ya da iddia edilen özelliklere sahip olup olmadığı anlaşılamıyor. Paket açılınca da iade kabul etmiyorlarmış. Çok mantıklı, tebrikler.

Bir de şimdi 6-7 yıl önceden kalan sözde borç için avukata verme modası çıktı. Özellikle bazı firmalar hakkında "Hesap kapatılırken borç yok dediler, 6 yıl sonra faizli borç çıkardılar" şeklinde çok sayıda şikayet var. Firmaların 6 yıldır broşür gönderdikleri müşterilere 6 yıldır borç hakkında bilgilendirme yapmak istediklerini "ama ulaşamadıklarını" iddia etmeleri de doğal olarak insanların tepkisini çekiyor. Gerçekten borç var mıydı? Varsa neden hesap kapatılırken belirtilmedi? Hadi belirtilmedi, neden yıllardır aynı adreste oturan kişilere bilgi verilmedi? Avukata verene kadar neden firma kendi işini düzgün yapmayı beceremedi?

Her müşteriyi sizi dolandırmak isteyen yalancı hainler gibi görmeyin lütfen. Kendinizi müşterinin yerine koyun biraz da. Onlarca mağaza varken sizin kapınızdan içeri giriyor. Zor kazandığı parayı size veriyor. Bir problemi olduğunda onun yanında olmayacaksanız, ne işe yarayacaksınız?

Müşteri aptal değildir. Ona mantıklı ve adaletli davranmalısınız.