Selva Ramazan Kampanyası




Yemek bloglarının reklamcılar tarafından keşfedilmesi, internet kullanıcıları, blog yazarları, blog takipçileri ve özellikle internetten yemek tarifi arayan hanımlar için güzel bir duygu olmalı. Çünkü blog ve blog kullanıcıları arasında ciddi bir duygusal bağ kuruluyor.Takip edilen blog-blog yazarına ilişkin bir bilgi ve görüntü televizyonda yer aldığında sanki en iyi dostunu reklamlarda görmüşcesine sevince ve gurura yol açıyor. Bu durumu ilk Exper reklamında "portakal ağacı" sitesini ile görmüştük. Bu reklam bir hayli ilgi çekmiş, siteye de birçok yeni takipçi kazandırmıştı (Siteye yapılan yorumlara dayanarak söylüyorum). Şimdi ise "devletşah" isimli bir siteye sahip olan ve Yemek.Name isimli e-derginin editörü olan Devletşah Özcan'ın sitesini değil bizzat kendisini görüyoruz.
Blog yazarları için bu durum eminim gıpta ile karşılanıyordur. "Bir gün biz de televizyonda yer alacağız" fikri birçok blog yazarının aklından geçen bir duygudur. Çünkü her ne kadar internet kullanımının oranı yadsınamaz ise de televizyon hala en çok kullanılan mecra ve izleyiciye ulaşmanın en önemli yolu.

Gelelim reklamda aklıma takılanlara. Selva "makarnanın tarifi değişiyor" sloganıyla birinciliğe oynuyor ya da oynamıyor, Devletşah Hanım'ın oyunculuğu Uğur Yücel'in yanında kötü ya da iyi gibi konuları tartışmayacağım, çünkü çok uzun sürer. Ancak ben reklam senaryosuna takıldım. Asansör 4. kata geldiğinde "siz bu katta inmiyor muydunuz" diyen Uğur Yücel'e, Devletşah Hanım, neden "benim bi markete uğramam gerekecek" deyip yine 4. katta iniyor anlayamadım. Markete 4. kattan mı gidiliyor?