ReklamPR'ı Twitter'da takip etmek için:

Amazon Dash ile evden sipariş

ABD'de Amazon Fresh sisteminin uygulandığı bölgelerde Amazon üzerinden yapacağınız gıda siparişleri kapınıza kadar geliyordu. Türkiye'de de çeşitli marketlerin benzer uygulamaları oluyor, biliyorsunuz. Aslında buraya kadar herşey normal, ancak Amazon Dash ile sistem bir adım ileri taşınmış.



Amazon Dash, televizyon uzaktan kumandasına benzer bir alet. WiFi özelliği, ses tanıma özelliği için bir mikrofonu, bir de barkod okuyucusu var. Hatta, mutfakta kepçelerin yanına asabileceğiniz bir deliği bile var. Evde bir gıda maddesinin azaldığını gördüğünüzde, Dash'ı astığınız yerden alıp barkodunu okutuyorsunuz. Barkodlu bir ürün değilse, mikrofona ürünün adını söylüyorsunuz. Mesela "Elma" diyorsunuz. Bu şekilde listenizi oluşturuyorsunuz, listeniz otomatik olarak çevrimiçi hesabınıza kaydediliyor. Daha sonra bilgisayarınızdan ya da iOS/Android uygulamalarından siparişinizi tamamlıyorsunuz ve ürünler kapınıza geliyor.



Yattığınız yerden Kindle'ınız için e-kitaplar sipariş edebilmenizi sağlayan Amazon, benzeri bir kolaylığı gıda alışverişine de uygulamaya çalışmış. Uygulama alanı sınırlı olduğu için "deneysel" olduğu ve biraz da Amazon'un inovatif imajını artırmak için yapıldığı söylenebilir.

Reklamına bakılırsa genel olarak annelere hitap ettiği söylenebilir. Mutfak alışverişi için çocuklarıyla birlikte evden çıkıp markete gitmek istemeyen annelerin tek elleri ile kullanarak alışveriş listesi oluşturabilmesini sağlıyor Amazon Dash. Bu açıdan bakıldığında "Neden mobil uygulamalara bu özelliği eklemek yerine ayrı bir cihaz üretmişler ki?" sorusunun cevabı anlaşılabiliyor.

Vakti az olanlar için market alışverişini kolaylaştıran başka bir çalışmayı daha önce Reklam PR'da paylaşmıştım: http://reklampr.blogspot.com.tr/2011/07/karekodlu-alsveris.html

İlgili: Engadget