ReklamPR'ı Twitter'da takip etmek için:

Ambalaj başarısı kriterleri

Ambalaj, bir ürünü satın almamız, ya da almamamız konusunda önemli faktörlerden biri. Bazen bir ürünü sırf ambalajı güzel olduğu için almak isteriz. Bazen de ambalaj o kadar iticidir ki bir daha görmek bile istemeyiz.

Şahsen ambalajını sakladığım ya da fotoğrafladığım ürünler bulunuyor. Hiç aklımda yokken ambalajı ile dikkatimi çekip, içimden "Bunu almalıyım" dedirten ürünler oldu. Elbette dikkat çekmeyi başardığı halde satın alma isteği uyandırmayan ambalajlar da olabiliyor. Mesela Moova, süt paketlerinin değişik rengi ile dikkat çekiyor, ama o renk bence süte hiç yakışmıyor, bir türlü alasım gelmiyor. Aksine Sek Süt çok çekici bulduğum bir ambalaja sahip. Süte ihtiyacım olmasa da almak istiyorum.


Ambalaj Sanayicileri Derneği, Ambalaj Ay Yıldızları 2012 yarışması için başarı kriterlerini şöyle belirlemiş:

  • İçerdiği ürünü koruma ve saklama yeterlilik ve başarısı
  • Ambalajın biçiminin yeni, özgün, farklı ve ilgi çekici olması
  • Kullanma, doldurma, boşaltma, açma ve tekrar kapatma yeterlilik ve kolaylığı
  • Amabaj üzerinde uygun ve yeterli işaretleme ve bilgilendirme
  • Satış görünümü cazibesi
  • Grafik tasarımı
  • Üretim kalitesi
  • Kullanılan malzeme ve maliyet ekonomisi
  • Çevreye duyarlılık, sürdürülebilirlik bağlamında tekrar kullanım, geri dönüşüm ve geri kazanım olanaklarındaki başarı
  • Özgün yapısal özellik
  • Nihai satış noktalarında başarılı sergilenmeye uygunluk