
Kamu Sektöründe Pazarlama: Kamu Kuruluşlarının Performansını Geliştirmek İçin Bir Yol Haritası
Orijinal Adı: Marketing in the Public Sector: A Roadmap for Improved Performance
Philip Kotler ve Nancy Lee
MediaCat
Haziran 2007
İstanbul
376 sayfa
ReklamPR olarak yine üşenmedik, içindekileri sizin için yazdık:
BÖLÜM 1: GİRİŞ
1.Yurttaşların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik fırsatları kavrayarak kamu sektörü performansını iyileştirmek
- Yurttaşlar kamu kuruluşlarından ne bekler ve ne alır?
- Özel sektörde kullanılan hangi araçlar kamu sektörüne en çok faydayı sağlar?
- Kamu kuruluşlarının performansını iyileştirmede pazarlama nasıl bir rol oynayabilir?
- İlerlemek
2. Pazarlama mantığını anlamak
- Birleşik Devletler posta idaresi - gelişmekte olan bir iş
- Pazarlama mantığı
- Buradan hareketle
BÖLÜM 2: PAZARLAMA ARAÇLARINI KAMU SEKTÖRÜNDE UYGULAMAK
3. Popüler program ve hizmetler geliştirmek ve bunları iyileştirmek
- İngiltere'de okul yemekleri devrimi
- Ürün: İlk P
4. Heveslendirici fiyatlar, teşvikler ve caydırıcılar oluşturmak
- Bağla ya da cezayı ye (Click it or Ticket)
- Fiyat: İkinci P
5. Dağıtım kanallarını en etkin şekilde kullanmak
- Nepal'de HIV / AIDS
- Yer: Üçüncü P
6. Arzulanan bir marka kimliği yaratmak ve bunu korumak
- Energy Star
- Kamu sektöründe markalaşma
7. Anahtar gruplarla etkili bir iletişim kurmak
- Organ bağışını artırmak
- Promosyon: Dördüncü P
- Mesajları geliştirmek
- Mesajı iletenleri seçmek
- İletişim kanalları belirlemek
8. Müşteri hizmetleri ve memnuniyetini iyileştirmek
- Phoenix İtfaiyesi
- Kamu sektöründe müşteri hizmetleri
- İyileştirilmiş müşteri memnuniyetinin faydaları
- Müşteri memnuniyetini desteklemeye yönelik uygulamalar
9. Olumlu toplumsal davranışları etkilemek: Sosyal pazarlama
- Şişman'dan Formunda'ya Finlandiya kamu sektöründe pazarlama
- 1. İlke: Geçmişte Yapılmış olan ve mevcut başarılı kampanyalardan faydalanın
- 2. İlke: Eyleme geçmeye en hazır olan hedef pazarlarla başlayın
- 3. İlke: Basit, yapılabilir bir tek davranışı teşvik edin, adım adım ilerleyin
- 4. İlke: Davranış değişikliğinin önündeki engelleri tanımlayın ve kaldırın
- 5. İlke: Gerçek faydaları gösterin
- 6. İlke: Rakip davranışların maliyetlerini öne çıkarın
- 7. İlke: Hedef grupların istediğiniz davranışları göstermesine yardımcı olacak somut bir nesne kullanın
- 8. İlke: Tanıma ve takdir gibi maddi olmayan teşviklerden faydalanın
- 9. İlke: Eğlenceli mesajlar kullanın
- 10. İlke: Karar verme noktasında mecra kanallarını kullanın
- 11. İlke: Taahhüt ve söz alın
- 12. İlke: Sürdürülebilirliği sağlamak için uyarılardan faydalanın
- Yukarı doğru uygulamalar
10. Stratejik ortaklıklar geliştirmek
- Faydaları
- Özel sektörlerle ortaklıklar
- Sivil toplum sektörüyle ortaklıklar
- Kamu kuruluşları arasındaki ortaklıklar
- Ortaklıkların zorlukları ve riskleri
- Muhteşem ortaklar kazanmak ve riskleri azaltmak için bir pazarlama yaklaşımı
BÖLÜM 3: PAZARLAMA SÜRECİNİ YÖNETMEK
11. Yurttaşlardan verileri önerileri ve geri bildirimleri toplamak
- Kamu sektöründe pazarlama araştırması
- Yapılma zamanına göre tanımlanan araştırma
- Bilginin kaynağına göre tanımlanan araştırma
- Yönteme göre tanımlanan araştırma
- Araştırma sürecinin adımları
- Düşük maliyetli araştırma hakkında birkaç söz
12. Performansı izlemek ve değerlendirmek
- Pazarlama performansını ölçmek
- Bu ölçümü neden ve kim için yapıyorsunuz?
- Neyi ölçüyorsunuz?
- Ne zaman ölçeceksiniz?
- Ne kadara mâl olacak?
13. Zorlayıcı bir pazarlama planı geliştirmek
- Kamu sektöründe pazarlama planı
- Pazarlama hedefleri ve amaçları
- Hedef kitle
- Konumlandırma
- Pazarlama karması
- Değerlendirme planı
- Bütçe
- Uygulama planı
Referanslar