
Al Ries ve Laura Ries
MediaCat Yayınları
Nisan 2007
İstanbul
164 sayfa
İçindekiler:
1. Yayılma kuralı - 17
Bir markanın gücü, yayılma alanıyla ters orantılıdır.
2. Daralma kuralı - 23
Bir marka hedefini daraltırsa daha güçlü olur.
3. Tanıtım kuralı - 29
Bir markanın doğuşu tanıtımla sağlanır.
4. Reklam kuralı - 35
Bir kere doğduktan sonra, sağlıklı yaşayabilmesi için markanın reklama ihtiyacı vardır.
5. Kelime kuralı - 41
Bir marka, tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmalıdır.
6. Referans kuralı - 51
Herhangi bir markanın başarısı için vazgeçilmez unsur, otantiklik iddiasıdır.
7. Kalite kuralı - 59
Kalite önemlidir. Ancak kalite tek başına bir marka yaratamaz.
8. Kategori kuralı - 67
Lider marka, kategoriyi geliştirmeye çalışır, markayı değil.
9. İsim kuralı - 75
Uzun vadede bir marka, bir isimden başja hiçbir şey değildir.
10. Genişlemeler kuralı - 81
Bir markayı en kolay baltalama yolu, ismini her şeye koymaktır.
11. Arkadaşlık kuralı - 89
Bir kategori yaratabilmek için, bir markanın diğer markaları da davet etmesi gerekir.
12. Jenerik kuralı - 95
Başarısızlığa giden en kısa yollardan biri, markaya jenerik bir isim vermektir.
13. Şirket kuralı - 103
Markalar markalardır. Şirketler şirket. Arada bir fark var.
14. Alt marka kuralı - 111
Markalamanın yaptığını, alt marka yaratma yıkabilir.
15. Kardeşler kuralı - 117
İkinci bir markayı piyasaya sürmek için yer ve zaman vardır.
16. Biçim kuralı - 125
Bir markanın logosu gözlere uygun olarak tasarlanmalıdır. Her iki göze de uygun olarak...
17. Renk kuralı - 131
Bir marka, ana rakibinin kullandığının tam tersi bir renk kullanmalıdır.
18. Sınırlar kuralı - 137
Global markalamada engeller yoktur. Marka hiçbir sınırı tanımamalıdır.
19. İstikrar kuralı - 145
Markalar bir gecede inşa edilmiyor. Başarı on yıllarla ölçülür, yıllarla değil.
20. Değişim kuralı - 151
Markalar değişebilir ancak çok nadiren ve yalnızca çok dikkatli olarak...
21. Ölümlülük kuralı - 157
Hiçbir marka sonsuza dek yaşamaz. Kimi zaman en iyi çözüm, ötenazi olur.
22. Teklik kuralı - 163
Bir marka için en önemli yön, tek görünüşlü olmasıdır.